Sunday 22 February 2015

Jalan-Jalan ke USS, Singapore


Actually dah 2kali Mrs I pergi. Tapi pergi enjoy + berkerja. 1st time Mr S tak ikut sebab ade kursus. 2nd time pergi dapat lah enjoy-enjoy sebab guna fast lane. hu3
So this 3rd time Mrs I pergi. Mrs I banyak habiskan masa bergambar dengan karakter-karakter yg ada and tgk live show. 

Kali ni Mrs I pergi dengan keluarga mentua. Kami duduk di rumah Mrs I di Semerah, Johor. Sebelum subuh gerak ke Danga Bay and park di disitu pastu Sewa Van untuk ke USS. Boleh contact no En Faizal ni 0197231195 untuk perkhidmatan van. Boleh juga beli Ticket USS dengan En Faizal. Memang highly recommended his service.

SCI-FI CITY
1st sekali kami pergi ke Transformer. Ianya 4D Ride Motion Simulator. Sangat-sangat best Okay. Rugi kalau datang USS tak naik Ride Transformer ni. Mak Mentua Mrs I pun naik juga tao. Hu3.



Ramai giler orang berbaris

ANCIENT EGYPT
Then, Kami pergi ke Ancient Egypt pula. Game ni namanya "Revenge of the Mummy". Disini merupakan roller coaster yg tersangat laju dalam bangunan yang sangat gelap. Cuma dengar sound efek yg menakutkan je. Since Mrs I dah naik, malas la nak sakitkan jantung lagi naik. Ha3.

Ni Gambar 1st time Mrs I datang

LOST WORLD
Memandangkan masa sudah menunjukkan pukul 12.30pm, jadi Mrs I dan family mentua yang yang tidak naik Mummy pergi makan di Lost World. For Info, Food Court di Lost World 'Halal' ye.

Antara attraction di sini ialah Jurassic Park Rapids Adventure, Canopy Flyer, Dino - Soarin, Ambek Rock Climb dan WaterWorld. Di Jurassic Park Rapids Adventure, anda akan basah tapi tak teruk sangatlah. Dinasihatkan memakai raincoat. Boleh dibeli di sini dengan harga $4. Mrs I bawak sendiri je. Malas membazirkan duit.

Food Court di Lost World

Water World Show
Jurassic Park Rapids Adventure

FAR FAR AWAY
Disini disediakan Shrek 4-D Adventures. Anda akan merasai pengembaraan Shrek untuk menyelamatkan Princess Fiona. Best sangat. Disini juga ada disediakan Donkey Show. Actually sesuai untuk kanak-kanak je. Tapi sebab nk merasa Mrs I masok juga. Ada juga disediakan mini roller coaster di sini.


MADAGASCAR
Kat sini Mrs I pergi ke A Crate Adventure dimana anda akan menaiki bot dan menghayati cerita Madagascar.



Dalam boat di A Crate Adventure
LIVESHOW
Masok-masok USS ada disediakan jadual masa live shows untuk hari itu. Setiap show akan ada 2 atau 3 kali sahaja. So pandai-pandai rancang masa anda ye. Bagi Mrs I, kebanyakkan live show indoor sesuai untuk kanak-kanak. Live show outdoor baru best dan menyeronokkan bagi dewasa. ^^
Water World
Sesame Street Live
When I Grow up
The Dance for th Magic Beans
Donkey Live

CHARACTER DI USS
Jangan lepaskan peluang bergambar dengan mascot & character di USS ni ye. ^^

Pinochio
Chinese New Year Woody Woodpecker
Betty Boop
Grover - Sesame Street
Ernie - Sesame Street
Army of Anubis - The Mummy
The Penguin - Madagascar
Alex - Madagascar
Charlie Caplin

No comments:

Post a Comment